torsdag 4 juni 2009

Utmaning 155 - Skriv om något som engagerar dig

Jag satt här och hade skrivkramp idag när jag skulle skriva dagens utmaning. Det finns ju så himla mycket som engagerar! Utmaning 155..... tänkte jag och stirrade in i dataskärmen. Hmm. Sedan fick jag min snilleblixt, det var ju självklart, Utmaning 155 skulle handla om Utmaningar.

Jag är en präglad tävlingsmänniska och vare sig jag tävlar mot mig själv eller mot någon annan vill jag alltid vinna. Utmaningar sporrar mig att prestera och får mig att övervinna hinder jag inte trodde var möjliga. Även om det bara handlar om en löjlig frågesport i skolan kan jag känna hur adrenalintillförseln i blodet ökar och mina sinnen skärps till som om det gällde livet. Men det är inte alltid till en fördel att vara så tävlingsinriktad, när kraven på mig själv blir för höga är jag glad att jag har mina vänner som talar om att jag duger ändå. Jag tror att vi alla behöver utmaningar i livet för att stimuleras och lyckan bakom varje övervunnet problem ger oss ork att ta itu med nästa. Mitt mål var förut att bli perfekt tills en kompis till mig slog upp det ordet och visade att det betydde fulländad eller avslutad, och vem vill vara avslutad? Nu förstår jag att någon människa omöjligen kan uppnå perfektion för det finns alldeles för många utmaningar.

4 kommentarer:

  1. Tusen tack :)
    Ja vad skulle livet vara utan utmaningar?? Man skulle knappast utvecklas och det måste ändå vara det som livet går ut på, bl.a. :)

    SvaraRadera
  2. Tycker också väldigt mycket om utmaningar :)

    Om det gör dig gladare så kan jag berätta att det är cp här också :/ hade 25-30 grader i början på veckan, och nu är det 10-15 grader :O hy!!! Klä på dig mycket igen :(

    Okej, nja hittade inte den rätta verkar det som. Har du??? Skicka länk isf (om det är typ på youtube)

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Sräva inte mot perfektion, de som försöker vara perfekta är oftas så otroligt tråkiga ;-). Själv är jag en tävlings människa som älskar att förlora. Nä, inte helt sant men jag älskar spel, tävlingar och utmaningar men har aldrig målet att vinna (borde kanske det), älskar att delta med inställningen någon måste förlora. Låter kanske knäppt med det är sant.

    Jag hoppas verkligen du är kvar här när jag kommer tillbaka, jag vill se din utvecklig. Jag är imponerad av ditt språk och ditt sätt att använda orden inte bara för din ålder, det tyckte jag innan jag såg den men visst blev jag förvånad. Du har potential tjejen, så fortsätt skriv! Kram Tjotten

    SvaraRadera
  4. vilken klokhet och vishet blir förundrad över det du skriver
    perfektion hmmm mellan kaos och ordning vila utveckling

    SvaraRadera