fredag 5 juni 2009

Utmaning 156

När jag klev av tåget upptäckte jag att resväskan var tyngre än när jag klev på. Låsen var uppbrutna. Jag samlade sig snabbt och analyserade situationen, någon hade brutit upp min väska under tågresan och lagt något däri. Jag släpade med mig väskan till en av bänkarna på perrongen och satte mig ner och funderade, kanske berodde det på det mulna vädret men jag kände mig besynnerligt lugn, bedövad på något vis eller instoppad i en skumgummimadrass. Fantasin skenade förbi bomber, mordvapen och stöldgods utan att jag riktigt förstod vad det var. Jag ruskade olustigt på mig för att vakna till och bestämde mig för att se efter vad som orsakade denna tyngd.

Det var definitivt inte vad jag väntat mig. Förbryllad lyfte jag upp den fula, dreglande hundvalpen och höll den på armlängds avstånd framför mig. Det var en sådan hund som ser ut som om den har fått flera storlekar för stort skinn, öronen var långa och den hade påsar under ögonen som om den inte sovit på väldigt länge. Dessutom luktade den illa. Till min stora förvåning så älskade jag den! Jag brydde mig inte om att fundera över vem som kommit på idén att trycka ner en ful hund i min resväska utan tog valpen under ena armen och väskan i den andra och promenerade iväg.

5 kommentarer:

  1. Efetersom jag är en hundälskare så älskade jag att du tog med hundvalpen =)

    Fy tusna vad bra den var!!!! hmm.. tror jag sett den5 gånger nu ;) haha! Vilken scen gillade du inte?

    kram <3

    SvaraRadera
  2. God morgon min vän!

    Du har något att hämta på min blogg! :) kram!

    SvaraRadera
  3. Du berättar så levande om valpen. Tänk om jag också kunde få en liten hundvalp i min väska

    SvaraRadera
  4. Saknar dig! Vart håller du hus vännen?

    <3

    SvaraRadera
  5. Kul att du gillade texten vännen =)

    Aha det.. Nej, det är ju lika från person till person. Längtar tills filmen kommer ut!!!!! wiii!
    Kul att du ska puffa imorgon, jag ska läsa så fort jag kan. Ser att du ofta skriver på morgonen, jag skriver inte förrän på eftermiddagen/kvällen.

    Tack detsamma, det är du som är en sötnos!
    Är så glad att vi hittade varandra här ^^
    <3<3<3

    SvaraRadera