torsdag 14 maj 2009

Utmaning 134 14 maj - Bild på ett brev

Käresta!

Sakna mig inte. Ett år går så fort. Jag vet det kan kännas evighetslångt i januaris bittra kyla men snart kommer våren,
dina sorger rinner iväg med forsen och du slår ut som den vackraste tusensköna.
Jag ska känna din doft och tänka på dig min blomma.

I sommarens värme är det lätt att glömma men glöm mig för all del inte.
Låt mig krypa ner i din ficka och vila där som din tillgivne kattunge tills vi mötas igen.

Hösten nalkas med all dess prakt.
Plocka ett höstlöv och döp det efter mig.
När lövet vissnar och faller sönder blir ditt hjärta lika grått som himlen och längtan allt svårare. Men då är jag nära.

Den första snöflingan som faller är mitt öra och nästa mitt öga
Fånga dem på din tunga där jag vill vara men inte kan

Julafton är återföreningens dag, om det ditt leende ska skvallra
Vänta med tålamod min kära men se till att inte bli sen
För när kvällen kommer och mörkret faller för livets ögon ska du vakna
Min käresta, jag väntar på dig under misteln

/Din för alltid trogna

1 kommentar:

  1. Hej härlig liten text,
    gillade särkilt att krypa ner i din fick osv kattunge...suck så bra!!

    SvaraRadera