onsdag 27 maj 2009

Utmaning 148 - 5 ord på C och en berättelse

cykel
choklad
café
chans
charm

Dagen sover än men solen är munter

Letar sig fram bland hustaken

Cykeln rullar lätt över gatsten och torg

Jag njuter av morgonen, av luften och vinden

Av att ensam cykla genom stan

Allt är så nytt, så nytt och så färskt

Som om livet bara var till för mig

Jag tror minsann

Att staden mig charmar

Flörtar och blinkar

Uppvaktar mig just idag

Doften av hägg får mig att minnas

Stockholm i sommartid

Visst är det lustigt att man glömmer på vintern

Stockholm i sommartid

4 kommentarer:

  1. Man får lust att ta sig en cykeltur i Stockholm efter att ha läst din dikt

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det låter. En känsla jag kan känna igen, även om jag inte bor i Stockholm. En lugn färg på cykeln en morgon är verkligen lugnande. /Betty

    SvaraRadera
  3. jag tycker du skriver mycket bra, kan knappt tro att du bara är 15 år, du är redan väldigt duktig. fortsätt såhär....

    SvaraRadera
  4. Vilket sammanträffande. Jag måste nog dit nästa gång jag åker till Stockholm:)

    SvaraRadera