måndag 18 maj 2009

Utmaning 139 - Skriv om att låna något

- Självklart får du låna
Allt mitt är ditt
Men jag vill ha igen det - i samma skick

- Javisst, då säger vi så
Ha det bra
Och så går jag då

Tänk att man glömmer så fort
En svala flög in genom örat
Men byggde aldrig bo
Han tog andra vägen ut igen
Löftet borta med vinden

Dagen då lånat ska lämnas åter nalkas
Då den som slarvat ska få sitt straff
- Du lånade mitt förtroende och hjärta
Båda har du förbrukat med vårdslöshet
Nu jag ditt samvete tar som gisslan
Men när du är värd det ska du renat få det åter
Ty, jag tar vara på lånta varor

6 kommentarer:

  1. ojdå här fanns tänkvärda tankar att tänka

    SvaraRadera
  2. Texten flyter väldigt fint, lättläst. Du har fångat tankarna väldigt bra. /Betty

    SvaraRadera
  3. en gammaldags känsla i texten som jag verkligen gillar,
    Jag läste fler gånger för att insupa det.

    SvaraRadera
  4. Gillade texten! Speciellt i början =)

    Läste precis att du också var 15, vilket jag tycker är fantastiskt kul! =) Och att vi delar samma intresse, som kan verka lite töntigt i vår ålder gör ju det ännu roligare.

    Hoppas att vi följer varandra mer, och ger varandra stöd. Vi vet ju hur det är att vara så pass unga, och ha så mycket att lära. Hör gärna av dig så vi kan prata mer =)

    ha det bra, kram elin.

    SvaraRadera
  5. fina tänkvärda ord förmedlade på ett enkelt sätt.

    SvaraRadera
  6. Vackert. Verkligen tankvärt.

    SvaraRadera